Tandarts regio Kortrijk

Tand, mond & kaak

1.

Tand- of gezichtspijn

Acute tand- of gezichtspijn komt uiteraard altijd ongelegen. Hiervoor kunnen er verschillende oorzaken zijn. De tandpijn is vaak zeurend aanwezig of gaat gepaard met felle stekende pijnscheuten.

2.

Tandvullingen

Heb je last van een afgebroken tand of gaatjes? Dan kan een tandvullling helpen. Deze oplossing laat ons toe zoveel mogelijk van uw eigen tandweefsel te behouden.

3.

Tanden bleken

Iedereen wilt een stralend witte glimlach maar sommige mensen hebben van nature wittere tanden dan anderen. Gelukkig bestaat er zoiets als 'bleaching'. Door de tanden te bleken kan de tandkleur enkele tinten witter gemaakt worden.

4.

Kroon- en brugwerken

Deze toepassingen worden gebruikt wanneer één of meerdere tanden sterk aangetast zijn. Op dat moment is het mogelijk dat gewone vullingen niet langer volstaan. Met kroon- en brugwerken kunnen we uw oude tanden nieuw leven inblazen of een ontbrekende tand vervangen.

5.

Tandimplantaten

Heb je valse tanden of een kunstgebit nodig? Hierbij kunnen tandprotheses of tandimplantaten een goede oplossing zijn. Tandimplantaten zijn eigenlijk kunstwortels, met name titanium schroefjes die in het kaakbot geplaatst worden .

6.

Stomatologie en parodontologie

Stomatologie legt zich vooral toe op de vaststelling en de behandeling van afwijkingen in het kaak- & mondgebied. De behandeling kan al dan niet chirurgisch zijn. Bij parodontologie legt men zich toe op het behandelen van ontstoken tandvlees en andere weefsels rond de tanden.

7.

Rhinoplastie (neuscorrectie) & kaakcorrectie

Een afwijkende stand van de kaak kan met een operatie gecorrigeerd worden. Dit gebeurt tijdens een chirurgische kaakcorrectie. Met deze ingreep wordt een evenwicht bereikt tussen de tanden, het kaakgewricht en de kauwspieren.

Tandarts in Kortrijk

Stuur een mailtje en